Arkivet: a-ha ser tilbake
Morten Harket, Magne Furuholmen og Pål Waaktaar klar for avgang frå Fornebu i 1985.
NTB arkivfoto
Mitt første møte med a-ha var nok då eg som tolvåring såg dei ein laurdagskveld på NRK, der Rita Westvik introduserte bandet for det norske folket i programmet Lørdagssirkuset. Det skjedde hausten 1984, og Morten Harket, Paal Waaktaar og Magne Furuholmen stod sjarmerande keitete på terskelen til alt som skulle skje. Førsteplata hadde dei alt arbeidd med ei god stund, men no vart dei lanserte globalt med brask og bram.
Det har vore mange høve til å sjå seg tilbake med a-ha dei siste åra, ikkje minst med filmen a-ha: the Movie som kom for eit par år sidan, og i dag kjem det nok ein godbit, særleg for hardcorefansen vil eg tru: Debutalbumet Hunting High and Low (1985) vert nemleg feira med ein gigantisk boks, med demoar, alternative versjonar, hefte og så bortetter: Det vert kasta lys på kvart hjørne og kvar krok.
Særleg på dei par platene som tek føre seg demoar frå tidsrommet 1982–1984 er det artige godbitar og kuriositetar, med pussige songar som «Dot The I», og ei fin lita sak med tittelen «Go To Sleep», for å nemne noko. Produksjonen er uferdig, og ting er skisseaktige, men det ein høyrer, peikar likevel fram mot det som skulle kome.
For dei som er interesserte nok, vil ein kunne sjå korleis songar som «Train of Thought» og ikkje minst «The Sun Always Shines on TV» gradvis fann si form. I dei eldste opptaka prøver a-ha å finne ut kva det eigentleg er dei skal lage, og korleis, fulle av eksperimentvilje og tru på seg sjølv.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Mitt første møte med a-ha var nok då eg som tolvåring såg dei ein laurdagskveld på NRK, der Rita Westvik introduserte bandet for det norske folket i programmet Lørdagssirkuset. Det skjedde hausten 1984, og Morten Harket, Paal Waaktaar og Magne Furuholmen stod sjarmerande keitete på terskelen til alt som skulle skje. Førsteplata hadde dei alt arbeidd med ei god stund, men no vart dei lanserte globalt med brask og bram.
Det har vore mange høve til å sjå seg tilbake med a-ha dei siste åra, ikkje minst med filmen a-ha: the Movie som kom for eit par år sidan, og i dag kjem det nok ein godbit, særleg for hardcorefansen vil eg tru: Debutalbumet Hunting High and Low (1985) vert nemleg feira med ein gigantisk boks, med demoar, alternative versjonar, hefte og så bortetter: Det vert kasta lys på kvart hjørne og kvar krok.
Særleg på dei par platene som tek føre seg demoar frå tidsrommet 1982–1984 er det artige godbitar og kuriositetar, med pussige songar som «Dot The I», og ei fin lita sak med tittelen «Go To Sleep», for å nemne noko. Produksjonen er uferdig, og ting er skisseaktige, men det ein høyrer, peikar likevel fram mot det som skulle kome.
For dei som er interesserte nok, vil ein kunne sjå korleis songar som «Train of Thought» og ikkje minst «The Sun Always Shines on TV» gradvis fann si form. I dei eldste opptaka prøver a-ha å finne ut kva det eigentleg er dei skal lage, og korleis, fulle av eksperimentvilje og tru på seg sjølv.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Keith Jarrett har med seg bassisten Gary Peacock og trommeslagaren Paul Motian.
Foto: Anne Colavito / Arne Reimer / Jimmy Katz / ECM
Peiskos på første klasse
Keith Jarrett byr på fleire perler frå Deer Head Inn.
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement