Å slå seg til ro
Med The Spur har Joan Shelley har laga ei nær, varm og klok plate.
Joan Shelly har slått seg til ro.
Foto: Mickie Winters
Folk
Joan Shelley:
The Spur
No Quarter
Kvart barn ser det, kvart barn veit, heiter det i «Amberlit Morning», kanskje den finaste songen på Joan Shelleys nye album The Spur. Låten dveler ved det unge blikket mot verda, og det dette kan romme av visdom og uskuld og av tørst på råe, sanselege inntrykk. Med henne syng Bill Callahan, i det som står fram som ein refleksjon over barndom – både slik han ser ut i minnet, og slik vi kan få auge på han på nytt, om vi sjølve får barn.
Songen er forsiktig og delikat framført, med dempa gitarspel, slik at møtet mellom røystene som står fint til kvarandre, får den plassen det treng. Nathan Salsburg, som Shelley har arbeidd med i ei årrekkje, og som ho no også deler livet med, på ein gard i Kentucky, er også med, og har vore det frå materialet først tok form.
Kvalitet
Det var våren 2021, då Shelley var sju månader på veg med eit barn dei har saman, at dei to tinga nokre dagar i eit platestudio ikkje langt frå der dei budde, og dei spela inn grunnlaget for det som til slutt vart The Spur, etter at produsent James Elkington deretter la til bass, trommer, strykarar og blåsarar på nokre av spora i Chicago.
Eg har skrive om Shelley på desse sidene før – om den Jeff Tweedy-produserte Joan Shelley (2017), og Like the River Loves the Sea (2019), som Elkington også var produsent på – og begge desse utgivingane vitna om dei kvalitetane som gjer seg gjeldande med full styrke på The Spur, som er trubadurens beste album så langt.
Eg har lytta ein heil del til dei tolv songane på plata dei siste vekene, for dette er musikk som passar godt på forsommaren, på den tida av året då det kan kjennest som om det som omgir ein, vaknar til live.
Tvil
Artisten fortel om ei sterk tilknyting til dei nære omgivnadene i fleire intervju, men kjensla av å ha hamna på ein plass der ho vil vere i livet, fører heldigvis ikkje til at songane er plaga av verken sentimentalitet, nostalgi, eller pastoral idyll – berre lytt til ein song som «Home», med mange klangbotnar, eller «Why Not Live Here», som rommar ei oppmoding til ein rastlaus venn om å slå seg til ro, om så berre for ei stund, for det finst også ei eiga ro i inntil vidare å akseptere det uavklarte.
Tvilen dukkar i det heile opp i mange av låtane til Shelley, som i opnande «Forever Blues», som sirklar rundt det gnagande spørsmålet som brått kan gjere seg gjeldande i eit menneskeliv, enten det er ungt eller gammalt: «Am I losing you?» Det finst som kjent mange måtar å miste nokon på. Når avsluttande «Completely» fortel at einsemd og samhald kan eksistere til same tid i eit menneskeliv, er The Spur ramma inn akkurat slik plata bør, for det er håpet som får det siste ordet.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folk
Joan Shelley:
The Spur
No Quarter
Kvart barn ser det, kvart barn veit, heiter det i «Amberlit Morning», kanskje den finaste songen på Joan Shelleys nye album The Spur. Låten dveler ved det unge blikket mot verda, og det dette kan romme av visdom og uskuld og av tørst på råe, sanselege inntrykk. Med henne syng Bill Callahan, i det som står fram som ein refleksjon over barndom – både slik han ser ut i minnet, og slik vi kan få auge på han på nytt, om vi sjølve får barn.
Songen er forsiktig og delikat framført, med dempa gitarspel, slik at møtet mellom røystene som står fint til kvarandre, får den plassen det treng. Nathan Salsburg, som Shelley har arbeidd med i ei årrekkje, og som ho no også deler livet med, på ein gard i Kentucky, er også med, og har vore det frå materialet først tok form.
Kvalitet
Det var våren 2021, då Shelley var sju månader på veg med eit barn dei har saman, at dei to tinga nokre dagar i eit platestudio ikkje langt frå der dei budde, og dei spela inn grunnlaget for det som til slutt vart The Spur, etter at produsent James Elkington deretter la til bass, trommer, strykarar og blåsarar på nokre av spora i Chicago.
Eg har skrive om Shelley på desse sidene før – om den Jeff Tweedy-produserte Joan Shelley (2017), og Like the River Loves the Sea (2019), som Elkington også var produsent på – og begge desse utgivingane vitna om dei kvalitetane som gjer seg gjeldande med full styrke på The Spur, som er trubadurens beste album så langt.
Eg har lytta ein heil del til dei tolv songane på plata dei siste vekene, for dette er musikk som passar godt på forsommaren, på den tida av året då det kan kjennest som om det som omgir ein, vaknar til live.
Tvil
Artisten fortel om ei sterk tilknyting til dei nære omgivnadene i fleire intervju, men kjensla av å ha hamna på ein plass der ho vil vere i livet, fører heldigvis ikkje til at songane er plaga av verken sentimentalitet, nostalgi, eller pastoral idyll – berre lytt til ein song som «Home», med mange klangbotnar, eller «Why Not Live Here», som rommar ei oppmoding til ein rastlaus venn om å slå seg til ro, om så berre for ei stund, for det finst også ei eiga ro i inntil vidare å akseptere det uavklarte.
Tvilen dukkar i det heile opp i mange av låtane til Shelley, som i opnande «Forever Blues», som sirklar rundt det gnagande spørsmålet som brått kan gjere seg gjeldande i eit menneskeliv, enten det er ungt eller gammalt: «Am I losing you?» Det finst som kjent mange måtar å miste nokon på. Når avsluttande «Completely» fortel at einsemd og samhald kan eksistere til same tid i eit menneskeliv, er The Spur ramma inn akkurat slik plata bør, for det er håpet som får det siste ordet.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Keith Jarrett har med seg bassisten Gary Peacock og trommeslagaren Paul Motian.
Foto: Anne Colavito / Arne Reimer / Jimmy Katz / ECM
Peiskos på første klasse
Keith Jarrett byr på fleire perler frå Deer Head Inn.
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement