Arkivet: Richmans country
Jonathan Richman live i Tokyo i november 1990.
Foto: Masao Nakagami / Wikimedia Commons
Det var på tredjeplata at den mildt sagt allsidige luringen Jonathan Richman fann ut at han like godt skulle lage country. Jonathan Goes Country (1990) samlar tolv spor på vel halvtimen, der litt under halvparten er tolkingar og resten eigne originalkomposisjonar. Denne våren er det trykt ny vinyl, og det er atter råd å få tak i ei utgiving som etter kvart har vorte nokså sjeldan.
Det er ikkje tvil om at Jonathan Goes Country delte lyttarane til Richman. Somme av dei som primært hadde tenkt seg fyren som ein pønkar, kunne styre seg. Det gav han blaffen i, for dette er ein profil som alltid har gått sine eigne vegar, kva no enn forventningane har vore.
Det er nok vanskeleg å sjå tre tiår seinare, i ei tid der alskens artistar leflar med country, kvifor nokre hissa seg så fælt opp – i dag vil ikkje denne typen album ha vore så provokativt frå ein artist av den typen Richman er.
At han kjende sjangeren han gjekk inn i, er det liten tvil om. Det er ikkje alltid så lett å skilje mellom det han har laga sjølv, og det han tolkar.
Det er dessutan rart å høyre ein song som «Corner Store» i dag: «I spot a trend that has got to stop», heiter det der: «I want them to put back that old corner store.» Det var i 1990. Vi veit alle kva veg det gjekk på det området.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det var på tredjeplata at den mildt sagt allsidige luringen Jonathan Richman fann ut at han like godt skulle lage country. Jonathan Goes Country (1990) samlar tolv spor på vel halvtimen, der litt under halvparten er tolkingar og resten eigne originalkomposisjonar. Denne våren er det trykt ny vinyl, og det er atter råd å få tak i ei utgiving som etter kvart har vorte nokså sjeldan.
Det er ikkje tvil om at Jonathan Goes Country delte lyttarane til Richman. Somme av dei som primært hadde tenkt seg fyren som ein pønkar, kunne styre seg. Det gav han blaffen i, for dette er ein profil som alltid har gått sine eigne vegar, kva no enn forventningane har vore.
Det er nok vanskeleg å sjå tre tiår seinare, i ei tid der alskens artistar leflar med country, kvifor nokre hissa seg så fælt opp – i dag vil ikkje denne typen album ha vore så provokativt frå ein artist av den typen Richman er.
At han kjende sjangeren han gjekk inn i, er det liten tvil om. Det er ikkje alltid så lett å skilje mellom det han har laga sjølv, og det han tolkar.
Det er dessutan rart å høyre ein song som «Corner Store» i dag: «I spot a trend that has got to stop», heiter det der: «I want them to put back that old corner store.» Det var i 1990. Vi veit alle kva veg det gjekk på det området.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Den andre boka i septologien til Asta Olivia Nordenhof er no komen på norsk.
Foto: Albert Madsen
Kapital, kjærleik og Scandinavian Star
Asta Olivia Nordenhof held på med ein dyster romanserie om dødsbrannen på «Scandinavian Star». Ho vil likevel ikkje gi opp vona om at dagens verdsorden kan endrast til noko betre.
Den israelske militære talspersonen, admiral Daniel Hagar, møter media.
Foto: Amir Cohen / Reuters / NTB
Iransk kanondiplomati
Det iranske åtaket mot Israel bognar av strategiske bodskapar. Og mottakarane er mange.
Eden Golan skal representere Israel i Eurovision i Malmö.
Foto: Ran Yehezkel
Eurovision: Israels deltaking er viktig for pressefridomen
Den frie israelske pressa er under kraftig press.
Saueauksjon i Machynlleth i Wales.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Sau
Noko om sauedrift i Noreg og Wales.
Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.
Foto: Thomas Lohnes / NTB
Paven midt imot
Alle lèt til å misforstå kvarandre i kjønnsdebatten. Judith Butler blir både dyrka og demonisert av folk som ikkje har lese eit ord av bøkene hen skriv.