JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Bak sløret

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tre tenåringsjenter frå Wien tverkar i hijab og syng «Losing My Religion» i filmen til Kurdwin Ayub.

Tre tenåringsjenter frå Wien tverkar i hijab og syng «Losing My Religion» i filmen til Kurdwin Ayub.

Tre tenåringsjenter frå Wien tverkar i hijab og syng «Losing My Religion» i filmen til Kurdwin Ayub.

Tre tenåringsjenter frå Wien tverkar i hijab og syng «Losing My Religion» i filmen til Kurdwin Ayub.

1432
20221028
1432
20221028

Dei kan knapt vite kva det vil føre med seg, Yesmin, Bella og Nati, når dei tullar litt og endar med å kle seg i hijab og lage ein video der dei mimar til R.E.M.-songen «Losing My Religion» – den vesle filmsnutten går viralt, og fører med seg både føreseielege og uføreseielege konsekvensar for dei tre, i regissør Kurdwin Ayubs debutfilm Sonne, med den norske tittelen Bak sløret (2022), der uttrykksfulle Melina Benli imponerer i rolla som Yesmin.

Eg såg filmen på Bergen internasjonale filmfestival førre helg og vart slegen av Ayubs levande skildring av dei kurdiske miljøa i Wien – men også av rolla musikk kan spele når ein set seg sjølv i scene i vår samtid. Den mandolindrivne «Losing My Religion» (1991) var i si tid ein høgst usannsynleg global hit, og måten songen figurerer på i Bak sløret, er ei forfriskande påminning om kva som faktisk bur i låten, og dei lange reisene ein tekst og ein melodi kan leggje ut på.

Bak sløret fører indirekte sjåaren frå reservoaret av amatørfilm på YouTube og heile vegen tilbake til musikkvideoen Tarsem Singh laga for R.E.M., med sin tvitydige ikonografi. Kva gir songen uttrykk for, når Yesmin, Bella og Nati røskar tak i han? Og kva tyder alt saman for foreldra til Yesmin, eller for alle dei andre som etter kvart ser og meiner sitt? Meir enn å gi svar på slike spørsmål, inviterer Bak sløret til diskusjon rundt dei – slik gode filmar skal gjere.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dei kan knapt vite kva det vil føre med seg, Yesmin, Bella og Nati, når dei tullar litt og endar med å kle seg i hijab og lage ein video der dei mimar til R.E.M.-songen «Losing My Religion» – den vesle filmsnutten går viralt, og fører med seg både føreseielege og uføreseielege konsekvensar for dei tre, i regissør Kurdwin Ayubs debutfilm Sonne, med den norske tittelen Bak sløret (2022), der uttrykksfulle Melina Benli imponerer i rolla som Yesmin.

Eg såg filmen på Bergen internasjonale filmfestival førre helg og vart slegen av Ayubs levande skildring av dei kurdiske miljøa i Wien – men også av rolla musikk kan spele når ein set seg sjølv i scene i vår samtid. Den mandolindrivne «Losing My Religion» (1991) var i si tid ein høgst usannsynleg global hit, og måten songen figurerer på i Bak sløret, er ei forfriskande påminning om kva som faktisk bur i låten, og dei lange reisene ein tekst og ein melodi kan leggje ut på.

Bak sløret fører indirekte sjåaren frå reservoaret av amatørfilm på YouTube og heile vegen tilbake til musikkvideoen Tarsem Singh laga for R.E.M., med sin tvitydige ikonografi. Kva gir songen uttrykk for, når Yesmin, Bella og Nati røskar tak i han? Og kva tyder alt saman for foreldra til Yesmin, eller for alle dei andre som etter kvart ser og meiner sitt? Meir enn å gi svar på slike spørsmål, inviterer Bak sløret til diskusjon rundt dei – slik gode filmar skal gjere.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Den israelske militære talspersonen, admiral Daniel Hagar, møter media.

Den israelske militære talspersonen, admiral Daniel Hagar, møter media.

Foto: Amir Cohen / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Iransk kanondiplomati

Det iranske åtaket mot Israel bognar av strategiske bodskapar. Og mottakarane er mange.

Cecilie Hellestveit
Den israelske militære talspersonen, admiral Daniel Hagar, møter media.

Den israelske militære talspersonen, admiral Daniel Hagar, møter media.

Foto: Amir Cohen / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Iransk kanondiplomati

Det iranske åtaket mot Israel bognar av strategiske bodskapar. Og mottakarane er mange.

Cecilie Hellestveit
Dei siste par åra har den norske bonden fått kjenne konsekvensane av å produsere i eit system der utgiftene er styrte av marknaden, medan inntektene er styrte av politikarane, skriv Siri Helle.

Dei siste par åra har den norske bonden fått kjenne konsekvensane av å produsere i eit system der utgiftene er styrte av marknaden, medan inntektene er styrte av politikarane, skriv Siri Helle.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar
Siri Helle

Effektivisering er ikkje berginga

Korleis gje bønder rettferdig inntekt når dei framleis skal vere sjølvstendig næringsdrivande?

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Foto: Thomas Lohnes / NTB

IntervjuSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Paven midt imot

Alle lèt til å misforstå kvarandre i kjønnsdebatten. Judith Butler blir både dyrka og demonisert av folk som ikkje har lese eit ord av bøkene hen skriv.

Bondelagsleiar Bjørn Gimming talar til demonstrantane utanfor Stortinget torsdag morgon. Bønder frå heile landet protesterer mot måten bondeinntekta blir rekna ut på.

Bondelagsleiar Bjørn Gimming talar til demonstrantane utanfor Stortinget torsdag morgon. Bønder frå heile landet protesterer mot måten bondeinntekta blir rekna ut på.

Foto: Heiko Junge / NTB

LandbrukSamfunn
Per Anders Todal

Jordskjelvet

Senterpartiet ville løfte bøndene, men har skaka sitt eige grunnfjell.

Henrik H. Langeland har skrive både romanar og sakprosa etter debuten i 2003.

Henrik H. Langeland har skrive både romanar og sakprosa etter debuten i 2003.

Foto: Svein Finneide

BokMeldingar

O’hoi!

I sjangeren «skipsreiarroman» har Henrik H. Langeland levert eit svært medrivande bidrag.

Ingvild Bræin
Henrik H. Langeland har skrive både romanar og sakprosa etter debuten i 2003.

Henrik H. Langeland har skrive både romanar og sakprosa etter debuten i 2003.

Foto: Svein Finneide

BokMeldingar

O’hoi!

I sjangeren «skipsreiarroman» har Henrik H. Langeland levert eit svært medrivande bidrag.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis