JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmKultur

Hollywood tapar terreng i Kina

Vestleg film står for ein stadig mindre del av sjåartala i Kina, ifølgje The Economist.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ein av dei største filmproduksjonane i Kina – og verda – dei siste åra handlar om slaget ved Changjin-sjøen i 1950.

Ein av dei største filmproduksjonane i Kina – og verda – dei siste åra handlar om slaget ved Changjin-sjøen i 1950.

Ein av dei største filmproduksjonane i Kina – og verda – dei siste åra handlar om slaget ved Changjin-sjøen i 1950.

Ein av dei største filmproduksjonane i Kina – og verda – dei siste åra handlar om slaget ved Changjin-sjøen i 1950.

1301
20230519
1301
20230519

Film

eva@dagogtid.no

Kinesiske kinoar får ikkje syne meir enn 34 utanlandske filmar kvart år, men kinesarane har gjennom piratkopimarknaden god tilgang til utanlandsk film likevel. No ser det ut til at vestleg film tapar terreng i verdas mest folkerike land. Slik konkluderer The Economist, som har gått gjennom visningstal frå 2010 og fram til i dag på den kinesiske nettstaden Douban, der brukarane kan melde filmane dei har sett.

Der har andelen kinesiskproduserte filmar auka frå å utgjere 21 prosent av filmane i 2010 til 55 prosent i 2021, medan andelen engelskspråklege filmar samstundes fall frå 53 prosent til 28 prosent. I same periode var 10.000 av filmane oppførte på nettstaden på engelsk og frå engelsktalande land, medan 4500 vart produserte i Kina og resten stort sett i Europa, Japan og Korea.

Ifølgje The Economist er Kinas eigen dominans på heimemarknaden driven av storfilmar og produksjon av vellukka kinesiske propagandafilmar – stjernespekka og med store budsjett – frå midten av 2010-talet og framover.

Medan engelskspråklege filmar dominerte topp 10-listene frå 2010 til 2014, har kinesiske storfilmar dominert rangeringane sidan.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Film

eva@dagogtid.no

Kinesiske kinoar får ikkje syne meir enn 34 utanlandske filmar kvart år, men kinesarane har gjennom piratkopimarknaden god tilgang til utanlandsk film likevel. No ser det ut til at vestleg film tapar terreng i verdas mest folkerike land. Slik konkluderer The Economist, som har gått gjennom visningstal frå 2010 og fram til i dag på den kinesiske nettstaden Douban, der brukarane kan melde filmane dei har sett.

Der har andelen kinesiskproduserte filmar auka frå å utgjere 21 prosent av filmane i 2010 til 55 prosent i 2021, medan andelen engelskspråklege filmar samstundes fall frå 53 prosent til 28 prosent. I same periode var 10.000 av filmane oppførte på nettstaden på engelsk og frå engelsktalande land, medan 4500 vart produserte i Kina og resten stort sett i Europa, Japan og Korea.

Ifølgje The Economist er Kinas eigen dominans på heimemarknaden driven av storfilmar og produksjon av vellukka kinesiske propagandafilmar – stjernespekka og med store budsjett – frå midten av 2010-talet og framover.

Medan engelskspråklege filmar dominerte topp 10-listene frå 2010 til 2014, har kinesiske storfilmar dominert rangeringane sidan.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Den israelske militære talspersonen, admiral Daniel Hagar, møter media.

Den israelske militære talspersonen, admiral Daniel Hagar, møter media.

Foto: Amir Cohen / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Iransk kanondiplomati

Det iranske åtaket mot Israel bognar av strategiske bodskapar. Og mottakarane er mange.

Cecilie Hellestveit
Den israelske militære talspersonen, admiral Daniel Hagar, møter media.

Den israelske militære talspersonen, admiral Daniel Hagar, møter media.

Foto: Amir Cohen / Reuters / NTB

UtanriksSamfunn

Iransk kanondiplomati

Det iranske åtaket mot Israel bognar av strategiske bodskapar. Og mottakarane er mange.

Cecilie Hellestveit
Dei siste par åra har den norske bonden fått kjenne konsekvensane av å produsere i eit system der utgiftene er styrte av marknaden, medan inntektene er styrte av politikarane, skriv Siri Helle.

Dei siste par åra har den norske bonden fått kjenne konsekvensane av å produsere i eit system der utgiftene er styrte av marknaden, medan inntektene er styrte av politikarane, skriv Siri Helle.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar
Siri Helle

Effektivisering er ikkje berginga

Korleis gje bønder rettferdig inntekt når dei framleis skal vere sjølvstendig næringsdrivande?

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Foto: Thomas Lohnes / NTB

IntervjuSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Paven midt imot

Alle lèt til å misforstå kvarandre i kjønnsdebatten. Judith Butler blir både dyrka og demonisert av folk som ikkje har lese eit ord av bøkene hen skriv.

Bondelagsleiar Bjørn Gimming talar til demonstrantane utanfor Stortinget torsdag morgon. Bønder frå heile landet protesterer mot måten bondeinntekta blir rekna ut på.

Bondelagsleiar Bjørn Gimming talar til demonstrantane utanfor Stortinget torsdag morgon. Bønder frå heile landet protesterer mot måten bondeinntekta blir rekna ut på.

Foto: Heiko Junge / NTB

LandbrukSamfunn
Per Anders Todal

Jordskjelvet

Senterpartiet ville løfte bøndene, men har skaka sitt eige grunnfjell.

Henrik H. Langeland har skrive både romanar og sakprosa etter debuten i 2003.

Henrik H. Langeland har skrive både romanar og sakprosa etter debuten i 2003.

Foto: Svein Finneide

BokMeldingar

O’hoi!

I sjangeren «skipsreiarroman» har Henrik H. Langeland levert eit svært medrivande bidrag.

Ingvild Bræin
Henrik H. Langeland har skrive både romanar og sakprosa etter debuten i 2003.

Henrik H. Langeland har skrive både romanar og sakprosa etter debuten i 2003.

Foto: Svein Finneide

BokMeldingar

O’hoi!

I sjangeren «skipsreiarroman» har Henrik H. Langeland levert eit svært medrivande bidrag.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis